Mali Hizmetler Müdürlüğü 13 Şubat 2024, 10:44
KARAÇOBAN BELEDİYE BAŞKANLIĞI
MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam Hukuki Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Madde 1: Bu yönetmeliğin amacı Karaçoban Belediye Başkanlığı Mali Hizmetler Müdürlüğünün görev alanını, sorumluluk ve yetkilerini, görevlerin yerine getirilişi ve yetkilerin kullanımında başvurulacak yöntemleri belirlemektir.
Kapsam
Madde 2: Bu yönetmelik, Karaçoban Belediye Başkanlığı Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün kuruluş amacı, faaliyet alanları, yönetim statüsü ile yönetici ve diğer personelin görev, yetki ve sorumluluk alanlarını kapsamaktadır.
Hukuki dayanak
Madde 3: Mali Hizmetler Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu,657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve diğer ilgili mevzuatların verdiği yetkilerle hizmetlerini yürütmektedir.
Tanımlar
Madde 4: Bu yönetmeliğin uygulanmasında;
- a) Belediye: Karaçoban Belediyesini,
- b) Başkan(Üst Yönetici): Karaçoban Belediye Başkanını,
- c) Başkan Yardımcısı: Belediye Başkanı tarafından konuyla ilgili olarak görevlendirilen Karaçoban Belediye Başkan Yardımcısını,
ç) Bütçe: Belediye Bütçesi, Mali hesap yılı içinde Gelir – Gider, Cari ve Yatırım harcamalarının tahminidir.
- d) Kesin Hesap: Yılsonu itibari ile hesapların tutturulmasını,
- e) Birim: Mali Hizmetler Müdürlüğünü,
- f) Müdür: Başkan ve Başkan Yardımcısına karşı sorumlu olup, kendisine verilen yetkiyi kullandığı alanlara münhasır olmak üzere kullanan kişi,
- g) Personel: Müdür ve Şef tanımının dışındaki birim mensuplarını,
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş ve Teşkilat
Kuruluş
Madde 5: Mali Hizmetler Müdürlüğü 5393 sayılı Belediye Kanunun 48. maddesi ve 22.02.2007 tarihli, 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik Hükümlerine dayanarak Karaçoban Belediye Meclisince kurulmuştur.
Teşkilat
Madde 6: Mali Hizmetler Müdürlüğü idari teşkilatı Müdür ve memurdan oluşur.
Personelin unvan ve nitelikleri
Madde 7: Mali Hizmetler Müdürlüğünce atanacak personelin unvan ve nitelikleri aşağıdaki gibidir.
Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları
Madde 8: Mali Hizmetler Müdürünün görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir.
a) Mali Hizmetler Müdürünün Görevleri: Mali hizmetlere ilişkin hizmetlerin yerine getirildiği birimin Müdürü Mali Hizmetler müdürüdür. Mali hizmetler müdürü;
1) Birimi yönetir, yeterli sayı ve nitelikte personel istihdamını, personelin eğitimini ve yetiştirilmelerini sağlayacak çalışmalar yapar.
2) Birimin görev dağılımını yaparak hizmetlerin etkili, süratli ve verimli bir şekilde sunulmasını sağlar.
3) Birimin yazışmalarını yürütür, idarenin diğer idareler nezdindeki mali iş ve işlemelerinin izler ve sonuçlandırılmasının sağlar.
4) İdarenin mali yönetim ve kontrol sisteminin etkili bir şekilde çalışması için gerektiğinde harcama yetkilileri ile toplantı yapar, üst yöneticiyi bilgilendirir ve önerilerde bulunur.
5) İç ve dış denetim sırasında denetçilere bilgi, belge ve kolaylıkla sağlar.
6) Stratejik plan, performans programı, bütçe, mali tablolar, kesin hesap, faaliyet raporu ve diğer raporların süresinde hazırlanmasını, onaylanmasını ve ilgili yerlere gönderilmesinin sağlar.
7) Gelirlerin azalmasına veya giderlerin artmasına neden olacak ve idareye yükümlülük getirecek kanun tasarılarının mali yükünün hesaplanmasını sağlar.
8) Gerektiğinde mali mevzuatın uygulanmasına yönelik açıklayıcı düzenlemeler hazırlar.
9) Mali hizmetlerin saydam, planlı, idarenin amaçlarına ve mevzuata uygun bir şekilde yürütülmesi için gerekli önlemleri alır.
10) Müdürlüğü Başkanlık huzurunda temsil eder.
11) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili ve sorumlu kişidir.
12) Çalışmaları yasal olmak kaydıyla yazılı ve sözlü emirlerle yürütülür.
13) Personeli arasında gerektiğinde yazılı görev dağılımı yapar.
14) Müdürlükte çalışan personelin birinci sicil amiri olup memur personelin başarı ve performans değerlendirilmesini yapar.
15) Müdürlük Bünyesinde görev yapan şefliklerin tüm iş ve işlemlerin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini sağlar.
16) Gelirlerin ve alacakların ilgili mevzuatına göre tahsil edilmesini, yersiz ve fazla tahsil edilenlerin ilgililerine iade edilmesini sağlar.
17) Giderlerin ve borçların hak sahiplerine ödenmesini sağlar.
18) Para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetleri alır, saklar ve ilgililere verir veya gönderir.
19) Mali işlemlere ilişkin kayıtları usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutar, mali rapor ve tabloları her türlü müdahaleden bağımsız olarak düzenler.
20) Gerekli bilgi ve raporları, Bakanlığa, hizmet verilen ilgili kamu idaresinin harcama yetkilisi ile üst yöneticisine ve yetkili kılınmış diğer mercilere muhasebe yönetmeliklerinde belirtilen sürelerde düzenli olarak verir.
21) Muhasebe hizmetlerine ilişkin defter, kayıt ve belgeleri ilgili mevzuatında belirtilen sürelerle muhafaza eder ve denetime hazır bulundurur.
22) Gelen ve giden evrakı inceleyip imzalar.
23)Belediye Başkanının verdiği görevleri yapmak.
b) Mali hizmetler müdürünün sorumlulukları: Mali Hizmetler Müdürü, birim görevlerinin yerinde ve zamanında yerine getirilmesinden üst yöneticiye karşı sorumludur. Birim müdürü;
1) Harcama birimleri arasında mali yönetim ve kontrol alanında koordinasyon sağlanmasından,
2) Birim hizmetlerinin etkili, süratli ve verimli bir şekilde yürütülmesinden,
3) Gelirlerin zamanında tahakkuku ve gelir ve alacakların süresinde takip ve tahsilinin sağlanmasından,
4) Ödeneklerin planlanarak ilgili yerlere zamanında gönderilmesinden,
5) Ön mali kontrole ilişkin faaliyetlerin etkili bir şekilde yürütülmesinden,
6) Birim tarafından hazırlanması gereken plan, program, bütçe, kesin hesap, mali tablolar, faaliyet raporu ve diğer raporlar ile mali istatistiklerin zamanında hazırlanarak ilgili idarelere gönderilmesinden,
7) Muhasebe kayıtlarının usulüne uygun saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasından
8) Ön ödeme ile kesin ödemelerin yapılması ve ön ödemelerin mahsubu aşamalarından ödeme emri belgesi ve eki belgelerin usulünce incelenmesi ve kontrolünden,
9) Yersiz ve fazla tahsil edilen tutarların ilgililerince geri verilmesinde geri verilecek tutarın düzenlenen belgelerde öngörülen tutara uygun olmasından,
10) Ödemelerin ilgili mevzuatın öngördüğü öncelik sırasında göz önünde bulundurularak muhasebe kayıtlarına alınma sırasına göre yapılmasından,
11) Rücu hakkı saklı kalmak kaydıyla kendinden önceki muhasebe yetkilisinden hesabı devralırken göstermediği noksanlıklardan,
12) Muhasebe mutemetlerinin hesap, belge ve işlemlerinin ilgili mevzuatına göre kontrol etmekten,
13) Hesabını kendinden sonra gelen Müdüre devretmek, devredilen hesabı devralmaktan,
14)Yetkili mercilere hesap vermekten sorumludurlar.
İşbirliği ve Koordinasyon
Madde 9:
1) Belediye birimleri arasında ve birim içi işbirliği ve koordinasyon
a) Mali Hizmetler Müdürlüğü ile diğer birimler arasında birim içi koordinasyon Müdür tarafından sağlanır.
b) Mali Hizmetler Müdürlüğüne gelen tüm yazılar kayıt memurunda toplanır, konularına göre dosyalandıktan sonra Müdür’e verilir.
c) Mali Hizmetler Müdürü dosyadaki evrakları havale eder ve şefliklere iletir.
ç) Şefliklerde görevli personel, evrakları niteliğine göre inceler ve sonuca ulaştırır.
2) Diğer kuruluşlarla koordinasyon: Mali Hizmetler Müdürlüğü, Valilik ve tüm Kamu Kurum ve Kuruluşlar ile özel ve tüzel kişilerle yapacağı önemli yazışmalarını sorumlu personel, Şef ve Müdürün parafı ile Belediye Başkanı ve/veya ilgili Başkan ve Yardımcısı imzası ile yürütülür.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Denetim, Sicil ve Disiplin
Müdürlük içi Denetim
Madde 10:
a) Personel en yakın amirinden başlayarak denetime tabi tutulur.
b) Mali Hizmetler Müdürü; Müdürlüğün tüm personeline her zaman gerek gördüğünde denetlemek ve ilgilileri yönlendirmek yetkisine sahiptir
Disiplin Cezaları
Madde 11: Mali Hizmetler Müdürlüğü çalışan tüm personelle ilgili disiplin işlemlerini 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun hükümlerini ve yürürlükteki ilgili diğer mevzuata uygun olarak yürütür.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte yer almayan hususlar
Madde 12: İş bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili umumi hükümler çerçevesinde hareket edilir.
Yürürlük
Madde 13: Bu yönetmelik Belediye Meclisi tarafından onaylanmasını takiben 3011 sayılı kanun doğrultusunda ilan edildiği tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 14: Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.
KARAÇOBAN BELEDİYESİ
EMLAK İSTİMLAK MEMURLUĞU
GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE
ÇALIȘMA USUL VE ESASLARI YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Tanımlar ve Dayanak
Amaç
Madde 1: Bu yönetmeliğin amacı; Karaçoban Belediye Bașkanlığı Emlak ve İstimlak Memurluğunun kuruluș, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalıșma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
Madde 2: Bu yönetmelik Emlak ve İstimlak Memurluğunun kuruluș, görev, yetki ve sorumluluklarını, Memurluk personelinin hizmetlerin yerine getirilmesi ve yetkilerin kullanılması ile ilgili çalıșma usul ve esaslarını kapsar.
Yasal Dayanak
Madde 3: Bu yönetmelik 5393 Sayılı Belediye Kanunu, 2942 ve 4650 Sayılı Kamulaștırma Kanunu,3194 Sayılı İmar Kanunu, 775 Sayılı Gecekondu Kanunu, 2981/3290 İmar Affı Kanunu, 4706 Hazineye Ait Malların Değerlendirilmesine ait Kanun, 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 222 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu, 5216 Sayılı Büyükșehir Belediyesi Kanunu, 2946 Sayılı Kamu Konutları Kanunu, 2886 Sayılı Kamu İhale Kanunu hükümlerine dayanılarak hazırlanmıștır.
Tanımlar
Madde 4:
- Emlak ve İstimlak Memuru: Müdürlüğü yönetme ve temsil etme yetkisine sahip amirdir.
Birimler ve Görevleri
Madde 6:
Emlak ve İstimlak Memuru
Görevleri
1) Kamulaştırma işlemlerini ilgili mevzuatına bağlı kalarak yürütülmesini sağlamak,
2) Kamulaştırma işlemleri tamamlanan binaların yıkım işlemini gerçekleştirmek,
3) Kamulaştırma, kiralama, takas, trampa, devir, alım-satım, irtifak hakkı, üst hakkı, intifa hakkı işlemlerini gerçekleştirmek veya onlarla ilgili iş ve işlemlerin yürütülmesini sağlamak.
4) Uzlaşma sağlanamayan taşınmazlarla ilgili hukuki işlemlerin yapılmasını sağlamak,
5) İlgili mevzuat uyarınca arsa, konut ve işyeri üretmek,
6) Toplu konut uygulamaları yapmak ve/veya yaptırmak,
7) Hal hizmetleri ile ilgili iş ve işlemleri yapmak veya yaptırmak,
8) Başkanlıkça verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
Yürürlük
Madde 7:Bu yönetmelik hükümleri; Erzurum Karaçoban Belediye Meclis kararının kesinleşmesi ile yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 8: Bu yönetmelik hükümleri Erzurum Karaçoban Belediye Başkanlığı tarafından yürütülür