Fen İşleri İmar Müdürlüğü 26 Ocak 2023, 10:08
KARAÇOBAN BELEDİYESİ
FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç,Kapsam,Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Madde 1 :
Bu yönetmeliğin amacı,Fen İşleri Müdürlüğünün kuruluş,görev,yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektedir.
Kapsam
Madde 2 :
Bu Yönetmelik,Fen İşleri Müdürlüğündeki personelin görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar
Dayanak
Madde 3
Bu yönetmelik; 5339 sayılı Belediye Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu ve ilgili mevzuat hükümlerine istinaden hazırlanmıştır
Tanımlar
Madde 4:
- Bu yönetmelikte söz konusu olan
- a) Belediye: Karaçoban Belediyesi
- b) Büyükşehir: Erzurum Büyükşehir Belediyesi
- c) Müdürlük: Fen İşleri Müdürlüğü
- d) Çalışanlar: Müdürlüğe bağlı birimlerde hizmet veren tüm teknik elemanları, ,işçi ve sözleşmeli personeli ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat ve Bağlılık
Teşkilat
Madde 5 :
Fen İşleri Müdürlüğünün Personel yapısı aşağıda belirtilen şeklidedir.
- Müdür
- İşçiler
- Sözleşmeli Memur
- Diğer personel
- |||__ak ve Tanımlar
- Memur
Bağlılık
Madde 6 : Fen İşleri Müdürlüğü,Belediye Başkanına veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır.Başkan,bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün görevleri
Madde 7:
- Belediyemizin ihtiyaç duyduğu hizmet binaları, kültür merkezleri, sağlık ve sosyal içerikli binalar, spor tesisleri vs. üst yapı yapım işleri ve Belediyemizin mülkiyetinde bulunan hizmet binalarının bakım ve onarım ile ilgili yatırımları hazırlamak, ihale dosyalarını düzenlemek,ihale yapmak ve yapılan ihaleleri kontrol etmek.
- Bina ve Çevre Düzenlemesi işlerinin ön etütlerinin avan projelerinin metraj ve keşiflerinin yapılması
(3)Asfalt yol yapımı ve onarımı, tretuar yapımı, imar planlarına uygun olarak yol açılması ve her türlü bakım onarım ve tamiri yapmak, Her zaman ve her şartta yolların açık tutulmasını sağlamak.
(4)Fen İşleri bünyesindeki birimlerin yazışmalarını, kayıtlarını ilgili birim ve elemanlara dağıtımını,vatandaşlardan gelen dilekçe ve taleplerin kayda alınarak yasal süresinde ilgisine cevabının verilmesini sağlamak.
(5)Fen İşleri Müdürlüğündeki işlemler Meclisten gelen stratejik plan,performans programı ve bütçedeki hedefler doğrultusunda Belediye Başkanı’nın verdiği talimatlar sonucunda Müdür tarafından planlanarak yürütülür.
MÜDÜRLÜK YETKİSİ
Madde 8 :(1) Fen İşleri Müdürlüğü, bu yönetmelikte sayılan görevleri 5393 sayılı Belediye Kanununa dayanarak Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerevesinde yapmaya yetkilidir.
Müdürlüğün sorumluluğu
Madde 9 : Fen İşleri Müdürlüğü, Belediye Başkanınca verilen ve bu yönetmelikte tarif edilen görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve çabuklukla yapmak ve yürütmekle sorumludur.
Müdürün görev,yetki ve sorumluluğu
Madde 10:
(1) Fen İşleri Müdürlüğünü Başkanlık Makamına karşı temsil eder.
(2) Müdürlüğün yönetiminde tam yetkili kişidir.Müdürlüğün her türlü çalışmalarını düzenler.
(3) Fen İşleri Müdürlüğünün Tahakkuk Amiri, Harcama Yetkilisi ve Müdürlük personelinin
1.Sicil ve Disiplin amiridir
- Fen İşleri Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında ve diğer Kamu Kurum ve Kuruluşları ile ilgili kendi müdürlüğümüzü ilgilendiren konularda koordinasyonu sağlar.
- Başkanlığın açmalarını ve genel politikalarını kendi uğraş ve alanlarını ilgilendirdiği derecede bilir, genel politikaların uygulanmasını devamlı olarak izler, amaçlara uygunluğunu araştırır, genel politikalarda yapılması gerekli değişiklikleri bildirir.
- Müdürlüğün işlerini en kısa zamanda ve en ekonomik olarak istenen şekilde sonuçlandırmak üzere plan yapar.
(7) Müdürlüğün yıllık faaliyet planını stratejik hedeflerine göre hazırlar, faaliyet planına göre yıllık bütçesini Mali Hizmetler Müdürlüğü ile koordineli olarak hazırlar.
(8) Müdürlüğün standartları yakalaya bilmesi için gerekli çalışmayı ve gayreti gösterir.
(9) Müdürlük personelinin verimini arttırmak için gerekli motivasyonu sağlar.
(10) Belediye Başkanının verdiği görevleri yapmak.
TEKNİK BÜRONUN GÖREV,YETKİ VE SORUMLULUĞU
Madde 11─
- Fen İşleri Müdürlüğü tarafından ihalesi ve kontrollüğü yapılacak olan bina,çevre düzenlemesi gibi işlerin ön etüdleri, avan projeleri,metraj ve keşifleri hazırlanır veya bahse konu işlerin ihale dosyasını hazırlar.
- İlçemizin ihtiyaç duyulan sokaklarında asfalt,beton bordür,treatuar,istinat ve perde duvarı yapımı,bakım ve onarım işlerinde kullanılmak üzere Asfalt, stabilize ,bordür, beton parke taşı Fen İşleri şantiye hizmetlerinde kullanılmak üzere İş makineleri ve Kamyonet kiralanması Hizmeti Alımı ve Belediye personelinin ihtiyaçları doğrultusunda kullanılmak üzere Servis Araçları Hizmet alımları vs. malzeme alımlarına ilişkin ihale dosyalarını hazırlamak, ihale yapmak ve yapılan ihaleleri kontrol etmek.
- Keşif,metraj ve ön hazırlığı yapılmış;
- Mal alımı işlerinin,
- Bakım Onarım işlerinin,
- Hizmet alımı işlerinin,
- Yapım işlerinin ihale dosyalarını hazırlanması
- Ruhsatlı tranşelerin açılması esnasında, AYKOME genelgesi doğrultusunda yapılıp,yapılmadığı hususu ile üst kaplamaların zemine uygunluğu konusunda kontrol edilmesi.
YAPI İŞLERİ BÜROSUNUN GÖREV,YETKİ VE SORUMLULUĞU
Madde 13:
- İlçe Belediye sınırları içinde tüm mahallelere üst yapı ihtiyaçlarının tespit edilmesi özellikle gayri müsait hava şartlarında gelen şikayetlerin değerlendirilmesi, arazide, mahallinde yapılan tespitler ,vatandaşlardan gelen müracaatların mahallinde tetkik edilerek şikayetlerin çözümünün gerekli mercilere iletilmesini sağlamak.
- İlgili mercilere görev alanı ile ilgili aylık rapor düzenlemek.
- İlçe Belediye sınırları içindeki tüm mahallelere ait asfalt (kaplama,yama vb.) yapılacak yolların ve kullanılacak asfalt miktarlarının belirlenmesini sağlamak.
- Ana arter yollardaki (üst yapı) problemlerinin belirlenerek Büyükşehir deki ilgili birimlere iletilmesini sağlamak.
- Tespit edilen ihtiyaca göre hazırlanmış olan iş programı yürütülmesini sağlamak görülen aksaklıkları vakit geçirmeden yöneticiye iletmek ve gerekli tedbirin alınmasını sağlamak.
- Çalışmalar devam ederken program sırası daha sonra olan Sokakları kontrol etmek, program sırası gelmeden ön hazırlık yaptırmak.
- Kış mevsiminde karla mücadelede gerekli olan tuz ihtiyacını belirleyerek stoklanmasını sağlamak.
- Karla mücadele çalışması için ekipleri organize etmek,çalışmaları programlamak ve Büyükşehir’e gerekli irtibatı sağlamak.
- Kış mevsimi dolayısıyla yollarda oluşan üstyapı sorunlarını tepsi ederek,olumsuzlukları hızlı bir şekilde gidermek.
(10) İlçe Belediye sınırları içindeki tüm mahallelere ait yeni açılacak yolların belirlenmesini ve Stoklanmasını sağlamak.
(11) İlçe Belediye sınırları içindeki mahallelere ait stabilize ihtiyacı olan yoların ve gerekli stabilize ihtiyacının belirlenmesini ve stoklanmasını sağlamak.
(12) İmar planlarına mevcut olan Ana arter yolları tespit ederek Büyükşehir Belediyesine bildirmek.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görev ve Hizmetlerin İcrası
Görevin alınması
Madde 14 :Müdürlüğün tüm elemanlarına verilen belgeler,dosyalar ve tüm işler zimmet defter defterine kaydedilerek ilgilisine verilir.
GÖREVİN PLANLANMASI
Madde 15: Fen İşleri Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dahilinde yürütülür.
Görevin yürütülmesi
Madde 16: Müdürlükte görevli tüm personel,kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İşbirliği ve Koordinasyon
Müdürlük birimleri arasında işbirliği
Madde 17 :
- Müdürlük dahilinde çalışılanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon,Müdür tarafından sağlanır.
- Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir
- Müdür, evrakları gereği için ilgili personele tevzi eder.
- Bu yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya,yazı ve belgeler ile zimmet altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur.
- Çalışanın ölümü halinde,kendisine verilen yazı,belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
Diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon
Madde 18 :
- Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ün imzası ile yürütülür
- Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler,Valilik,Büyükşehir Belediyesi,Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
ALTINCI BÖLÜM
Evraklarla İlgili İşlemler ve Arşivleme
Gelen giden evrakla ilgili yapılacak işlem
Madde 19 :
- Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır. Müdür tarafından ilgili personele hava edilir.Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
- Evraklar ilgili personele zimmetle ve imza karşılığı dağıtılır.Gelen ve giden evraklar ilgili kayıt defterlerine sayılarına göre işlenir,dış müdürlük evrakları yine zimmetle ilgili Müdürlüğe teslim edilir.Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda yapılır.
- Arşivleme ve Dosyalama
MADDE 20 ─
- Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde saklanır.
- İşlemi biten evraklar kaldırılır.
- Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.
YEDİNCİ BÖLÜM
Denetim
Denetim, personel sicil ve disiplin hükümleri
MADDE 21 ─
- Fen İşleri Müdürü tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
- Fen İşleri Müdürü 1.Sicil Amiri olarak personelin yıllık sicil notlarını verir.
- Fen İşleri Müdürü 1.Disiplin Amiri olarak disiplin mevzuatı doğrultusunda işlemleri yürütülür.
- Fen İşleri Müdürlüğünde çalışan tüm personelin izin,rapor,derece ve kademe ilerlemesi,ödüllendirme ve cezalandırma vs. İşlemlere ilişkin belgeleri kapsayan gölge dosya tutulur.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
Madde 22 :İş bu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
Madde 23: Bu yönetmelik Belediye Meclisinin kabulü tarihinde yürürlüğü girer.
Yürütme
Madde 24: Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.
KARAÇOBAN BELEDİYESİ
YAPI KONTROL BİRİMİ
GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE
ÇALIȘMA USUL VE ESASLARI YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Madde 1: Bu yönetmeliğin amacı; İmar planına, fen ve sanat kurallarına uygun, kaliteli yapı yapılmasını sağlamak, kaçak yapılașmayı önlemek, Birimin çalıșmaya ilișkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
Madde 2: Bu yönetmelik, Yapı Kontrol Birimi’nin çalıșma usul ve esaslarını, müdürlükte görev alacak, mimar, șehir plancısı, mühendis, tekniker, teknisyen , memur ve ișçilerin görevlerini.
Hukuki Dayanak
Madde 3: Bu yönetmelik 3194 sayılı İmar kanunu ve 5216 sayılı Büyükșehir Belediyesi Kanunu gereğince hazırlanmıștır.
Tanımlar
Madde 4: Bu yönetmelikte geçen;
Belediye : . Karaçoban Belediyesini,
Bașkanlık : Karaçoban Belediyesi Bașkanlığını,
Birim: Yapı Kontrol Birimini,
Birim Amiri: Yapı Kontrol Birim Amirini,
İKİNCİ BÖLÜM
Çalıșma Șekli, Birime Bağlı Alt Birimler ve Görevleri
Görevleri
Madde 5:Birim;
- a) Yapı ruhsatı alınmasından itibaren yapının ve fenni sorumluluğu alan TUS ile yapı denetim firmasının yapıyı ruhsat ve eklerine uygun olarak yaptırmasını denetler.
- b) Ruhsatsız veya ruhsat ve eklerine aykırı olarak bașlanan binalarda İmar Kanunun 32. Maddesine göre ișlem yapar.
- c) Yıkılacak derecede tehlikeli yapılar için İmar Kanunun 39. Maddesine göre ișlem yapar.
- d) Arsalarda, evlerde vb.yerlerde umumun sağlık ve selameti için İmar Kanunun 40. Maddesine göre ișlem yapar.
- e) Yapı tatil zaptı düzenlendikten sonra İmar Kanunun 42. Maddesine on iș günü içerisinde idari para cezası kararı alınması için evrakın encümene sevki için gerekli ișlemi yapmak.
- f) Belediye sınırları dahilindeki kaçak yapılașma ve șikayetler konusunda ișlem yapmak programlar dahilinde arazi kontrollerini yapmak, aykırı yapılmıș ve encümen kararı çıkmıș yapıların yıkım ișlerini ișin niteliğine göre yeterli ekipman, iș makinası, araç gereç varsa Fen İșleri Müdürlüğü’nden temin ederek yeterli değil ise yıkım ișlerini ihaleye çıkmak, ayrıca hafta sonu ve bayram nöbetlerini gerçekleștirmek.
Çalıșma Șekli
Madde 6: Birim Bașkanlık Makamınca görevlendirilmiș bir bașkan yardımcısına bağlı olarak çalıșır.
Madde 7:Birim; birim amirinden olușur.
Birim, Birime Bağlı Alt Birimler ve Görevleri
Madde 8: Birim Amirinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
a) Yapı Kontrol Birimini Belediye Bașkanlık Makamına karșı temsil eder.
b) Birim yönetiminde tam yetkili olup, müdürlüğün her türlü çalıșmalarını düzenler.
c) Birim içi yönergeler yayınlar, belgelerin ilgililere dağıtımın gerçekleștirilmesi
d)Birimin ita amiri, personelin birinci sicil ve tezkiye amiridir.
e) Diğer birimlerle koordinasyonu sağlar, yasalar çerçevesinde verilen her türlü ek görevi yapar.
f) Birimin standartları yakalayabilmesi için gerekli çalıșmayı ve gayreti gösterir.
g) Birim personelinin verimini arttırmak için gerekli motivasyonu sağlar.
Madde 9: Birimyardımcısının görev, yetki ve sorumlulukları:
a) Birim Amiri tarafından verilen tüm görevleri Birim Amiri adına yürütür.
b) Mıntıka sorumluları ve büro memurları ve ișçilerin görevlerini denetler ve aralarında koordinasyonu sağlar.
c) Üst makamlara yazılan yazılarla günlük ișlerin seyrini takip eder.
d) Birimin verdiği görevleri eksiksiz ve zamanında yapmakla yükümlüdür.
e) Büroda ișleri organize eder.Personeli denetler.Görev bölümü yapar,aksaklıkları Birim Amirine bildirir.
f) Birim Amiri adına tüm resmi evrakı alır.
g) Birimlikçe belirlenen genelge yönetmelik ve kararları defterlere ișleyerek incelemeye hazır bulundurur.
Madde 13: Memurların görev, yetki ve sorumlulukları:
a) Birim Amiri ve șefin verdiği görevleri yasalar çerçevesine tam zamanında yaparlar.
Madde 14: İșçilerin Görev ,Yetki ve Sorumlulukları:
a) Birim Amiri ve mıntıka sorumluların verdiği görevleri yasalar çerçevesine tam ve zamanında yaparlar.
b) Yıkım ișlemi ve mıntıka kontrolleri sırasındaki müdahalelerde görev alır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Koordinasyon
Madde 15: Birim personeline görev , Bașkanlık Makamınca veya bağlı bulunulan Bașkan Yardımcısınca yazılı veya sözlü olarak verilir. Yazılı belgeler kayıt tutularak saklanır.
Madde 16: Görevin yürütülmesi :Tüm personel kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda özenle ve süratle yapmak zorundadır.
Madde 17: Birim büroları arasındaki ișbirliği:
a) Bürolar arası ișbirliği Birim Amiri tarafından sağlanır.
b) Gelen evraklar evrak kayıt ve takip bürosunda toplanır. zimmet defterine ișlenir, konularına göre ayrılarak müdüre bildirilir.
c) Herhangi bir nedenle personelin görevden ayrılması durumunda zimmetinde bulunan evrak ve dosyaların son durumu ile birlikte devir teslimi yapılır.
d) Belediyenin diğer birimlerinden gelecek talepler ilgili yasalar ve yönetmelikler çerçevesinde Birim Amirinin onayı ile sonuçlandırılır.
Madde 18: Diğer Kurum ve Kurulușlarla Koordinasyon:
a)Birimin Büyükșehir Belediyesi, Kaymakamlık ve diğer kurum ve kurulușlarla yapılacak yazıșmalar; birim amiri parafı, belediye bașkanı veya görevlendireceği bașkan yardımcısının imzası ile yürütülür.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Evraka Yapılacak İșlem
Madde 19: Gelen ve giden Evraka Yapılacak İșlem:
- a) Gelen evrakın önce kaydı yapılır, birim amiri tarafından ilgili personele havale edilir, personel ilgili evrakın gereğini yerine getirmekle yükümlüdür.
- b) Evrak ilgili personele dağıtılır.
- c) Gelen ve giden Evrak ilgili kayıt defterine sayılarına göre ișlenir, dıș müdürlük evrakı yine zimmetle ilgili müdürlüğe teslim edilir.
Arșivleme ve Depolama
Madde 20:Birimde yapılan tüm yazıșmaların birer sureti konularına göre ayrı klasörlerde saklanır.
Madde 21: Dosyalama İșlemleri:
- a) Gelen-Giden Evrak Kayıt Defteri
- b) Genelge ve Bildiri Dosyası
- c) Bașkanlık Onay Dosyası
- d) Kaymakamlık Yazıșma Dosyası
- e) Mutemet ve Müteferrik Dosyası
- g) İș bu yönetmelik üç sayfadan ibarettir.
KARAÇOBAN BELEDİYESİ
İMAR VE ȘEHİRCİLİK BİRİMİ
GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI İLE
ÇALIȘMA USUL VE ESASLARI YÖNETMELİĞİ
Madde 1:
Yönetmeliğin bu bölümündeki kavramların tanımları așağıdaki gibidir.
Birim : Karaçoban Belediyesi İmar ve Șehircilik Birimini
Birim Amiri: Karaçoban Belediyesi İmar ve Șehircilik Birim Amirini
Çalıșma İlkeleri
Madde 2:
İmar ve Șehircilik Birimi’nin çalıșma ilkeleri, așağıda sıralandığı gibidir.
Madde 2-1:
Bu yönetmeliğin Ortak Hükümler bölümündeki Temel İlkeler bașlığı altında yazılı ilkelere uygun hareket etmek.
Madde 2-2:
Kamu yararını üstün tutarak; toplumsal ihtiyaçlara uygun ve çevreye duyarlı sosyal, ekonomik ve kültürel amaçlı kentsel alanlar yapmak.
Madde 2-3:
Kent estetiğinin ve kentsel beğeni düzeyinin geliștirilmesi için cephe mimarisi ve peyzaj çalıșmalarına yön vermek.
Madde 2-4:
Engellilerin kent yașamında karșılașacağı sorunları ortadan kaldırmaya yönelik planlama ve uygulamalar yapmak.
Personel Yapısı
Madde 3:İmar ve Șehircilik Biriminin personel yapısı; Norm Kadro Cetvelindeki unvan ve sayıyı așmamak üzere Birim Amiri, Mühendis, , ve sözleșmeli personelden olușmaktadır.
İmar ve Șehircilik Biriminin Görevleri
Madde 4: İmar ve Șehircilik Birinin görevleri, așağıda sıralandığı gibidir.
Madde 4-1: 5393 Sayılı Belediye Kanunu, 5216 Sayılı Büyükșehir Belediye Kanunu, 3194 sayılı İmar Kanunu, 4708 sayılı Yapı Denetimi Hakkında Kanun ile Yapı Denetimi Uygulama Yönetmeliği, 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu, 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu ile ilgili Genel Tebliğleri, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 4857 sayılı İș Kanunu ve diğer Kanun-Tüzük ve Yönetmeliklerin kendilerine verdiği sair görevleri çalıșma ilkelerine uygun olarak etkin,düzenli ve verimli bir biçimde yürütmek.
Madde 4-2:Planlama İșlemleriyle ilgili olarak, 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planları doğrultusunda;
a) 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planlarını yapmak / yaptırmak,
b) Islah İmar Planlarını yapmak / yaptırmak,
c) Revizyon İmar Planlarını yapmak / yaptırmak,
d) Koruma Kurullarının uygun görüșleri doğrultusunda Koruma Amaçlı İmar Planlarını hazırlamak,
e) İmar Planı Değișikliklerini hazırlamak,
f) Yapılan bütün bu çalıșmaları Bașkanlık makamının olurlarıyla Belediye Meclisine sunmak,
g) Belediye Meclisince onaylanan planları Büyükșehir Belediye Meclisinde görüșülmek üzere
Büyükșehir Belediyesinin ilgili dairesine göndermek.
Madde 4-3:İmar uygulamalarıyla ilgili olarak, kesinleșen imar planları doğrultusunda;
a) Uygulama imar planlarını (parselasyon planlarını) yapmak / yaptırmak, askı-ilan ișlemleri ve itirazlarını değerlendirmek.
b) Parselasyon planları, İfraz, tevhit, ihdas, yola terk, irtifak dosyalarını inceleyip onay için Belediye Encümenine sunmak.
c) Parselasyon planları, ifraz, tevhit, ihdas, yola terk ve irtifak dosyalarını, kadastral kontrollerinin yapılması için Kadastro Müdürlüğüne göndermek,
d) Uygunluk halinde tapu tescili için dosyanın Tapu Müdürlüklerine gönderilmesini takip etmek.
Madde 4-4:Halihazır Haritaları yapmak ve Yol Profillerini belediyenin ilgili birimleriyle koordineli olarak hazırlamak / hazırlatmak.
Madde 4-5:İmar Durum Belgesi (Çap) ve Yol Kotu Belgesi vermek.
Madde 4-6:Proje kontrolleriyle ilgili olarak, Yapı Ruhsatı almak üzere yetkili mimar ve mühendislerce hazırlanmıș olan;
a) Mimari Proje, Peyzaj Projesi, Isı Yalıtım Projesi , Jeolojik Etüd, Statik Proje, Sıhhi Tesisat
Projesi, Kalorifer Tesisatı Projesi , Havalandırma Tesisat Projesi ve Asansör Avan Projesi gibi
projeleri; imar mevzuatı çerçevesinde kontrol etmek, eksiklik yoksa projeleri tasdik etmek.
b) Elektrik Tesisatı Projesi, Enerji Kimlik Belgesi, Doğalgaz Tesisatı Projesi, İletișim Tesisatı
Projesi, Yangın Tahliye Projesi, Yangın Algılama Projesi, Yangın Söndürme Projesi ve
Asansör Uygulama Projesi gibi projeleri de Yetkili Kurulușların onayıyla birlikte istemek.
Madde 4-7:Yapı Ruhsatı ișlemleriyle ilgili olarak, projelerin tasdik edilmesi ve mevzuatta öngörülen ișlemlerin tamamlanmasını müteakip;
a) Özel yapılarda 3194 sayılı imar kanununun 21. 22. 23. maddelerine göre ilgililerin Yapı
Ruhsatlarını (İnșaat İzin Belgesi) vermek.
b) Resmi yapılarda ise 26. maddeye göre ilgililerin Yapı Ruhsatlarını (İnșaat İzin Belgesi) vermek.
Madde 4-8:Yüklenicinin veya fenni mesulün ölümü yada değișikliği halinde, sorumlu yapı denetim
kurulușunun değișikliği durumunda Yapı Ruhsatlarını yenilemek.
Madde 4-9: Yapı Ruhsatı formunda adı geçen ve yapı denetim kurulușlarınca yapılan Temel Vizesi,
Subasman Seviye Kontrolü, Isı Yalıtım Vizesi gibi vize ișlemlerine ilișkin kontrolleri yapmak ve projelerine uygunluk halinde ise onay ișlemlerini yapmak.
Madde 4-10:Cins Değișikliği ișlemlerini yapmak.
Madde 4-11: Ruhsatlı binaların inșaatı sürecinde, 4708 sayılı Yapı Denetimi Kanunu ile Yapı
Denetimi Uygulama Yönetmeliği gereğince;
a) Yapı Denetim Kurulușlarının Hizmet Bedellerinin (Hakediș) tahakkuk ve ödeme ișlemlerine esas teșkil eden evrakları kontrol ederek onaylamak.
b) Yapı denetim kurulușları ile bu kurulușlarda görev alan denetçi ve kontrol elemanı mimar ve mühendislerin sicil notlarını, Yapı Denetim Sistemi üzerinden ilgili formlara kayıt ederek onaylamak.
Madde 4-12:Yapı ruhsatı almıș olan binaların tamamlanmasından sonra yapılan incelemede;
a) Ruhsat ve eklerine uygun olarak yapıldığının,
b) Kullanılmasında fen ve sağlık bakımından herhangi bir sakınca olmadığının,
c) Yapı Denetim Kurulușuyla , SGK ve ilgili Vergi Dairesi ile ilișiğinin olmadığının, tespit edilmesi halinde, 3194 sayılı İmar Kanununun 30. Maddesine göre Yapı Kullanma İzin Belgesini (İskan) tanzim ederek vermek.
Madde 4-13: Asansör Tescil Belgesi vermek.
İmar ve Șehircilik Birim Amirinin Görevleri
Madde 5: İmar ve Șehircilik Birim Amirinin görevleri, așağıda sıralandığı gibidir.
Madde 5-1:Müdürlüğün; diğer idareler nezdinde takibi gereken iș ve ișlemlerini yürütmek ve
sonuçlandırmak.
Madde 5-2:Müdürlüğün faaliyet konularına ilișkin mevzuatı takip etmek ve mevzuatın gereklerini
süresi içerisinde yerine getirmek.
Madde 5-3: Müdürlük personelinin bilgi ve beceri düzeylerini artırmak amacıyla düzenli olarak hizmet içi eğitimlerini sağlamak. Personelin hizmet bilincini artırmak ve Belediyemize karșı aidiyet duygusunu güçlendirmek amacıyla; seminerler, konferanslar düzenlemek. Gerektiğinde İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünden söz konusu eğitimler için destek talep etmek ve koordinasyon halinde eğitim programını gerçekleștirmek.
Madde 5-4:Bașkanlık Makamına bilgi vermek kaydıyla; Savcılıkların, Mahkemelerin, Sorușturma İzni Yetkililerinin, Sayıștay Denetçilerinin, Yetkili Müfettișlerin ve Mahkemelerce görevlendirilmiș bilirkișilerin talep etmiș oldukları evrak ve dosyaların “Aslı Gibidir” veya “Aslına Uygundur” onayı yapılmıș nüshalarını ilgililere vermek.
Yukarıda sayılan yetkili kiși ve kurumlarca , evrakların asıllarının talep edilmesi durumunda; evrakların “Aslı Gibidir” veya “Aslına Uygundur” onayı yapılmıș nüshaları hazırlanarak dosyasında muhafaza edilir ve asılları denetim ve incelemeden sonra geri alınmak üzere ilgili kiși yada kurumlara teslim edilir.
Madde 5-5:Birim hizmetlerinde kullanılacak olan dayanıklı tașınır mallar ile dayanıklı tașınırların bakım ve onarımı için gerekli olan her türlü yedek parça ile tamir takımı ve bakım-onarım malzemelerini uygun șartlarda ve zamanında temin etmek üzere; satın alma ve ihale ișlemlerini koordine etmek ve gerçekleștirmek, kabullerini yapmak, ilgili alt birimlere yada personele sevk ve teslimatını yapmak, garanti süreleri içerisindeki arıza ve fonksiyon kayıplarını izlemek, gerektiğinde garanti belgelerindeki ücretsiz tamir yada değiștirme hükümlerinin ișletilmesini sağlamak, yükümlülüklerini yerine getirmeyen satıcılar hakkında gerekli yasal ișlemleri bașlatmak ve hukuki süreci takip etmek, gerektiğinde bu dayanıklı tașınırların montaj, demontaj, tamir ve bakımlarını yaptırmak.
Madde 5-6:Birim hizmetlerinde kullanılacak olan tüketim malzemelerini uygun șartlarda
ve zamanında temin etmek üzere; satın alma ve ihale ișlemlerini koordine etmek ve gerçekleștirmek,
kabullerini yapmak, ilgili alt birim yada personele sevk ve teslimatını yapmak.
Madde 5-7: Birim hizmetlerinde kullanılan makinelerin; her türlü tamir ve bakımları ile ikmal
ișlerini yaptırmak, bunların her an çalıșır ve hizmeti yerine getirir durumda olmalarını sağlamak.
Madde 5-8: Faaliyet alanına giren ișlerle ilgili mal ve malzemenin usulüne göre ambarda muhafaza
edilmesini sağlamak, stok ve sarf kayıtlarını düzenli olarak tutmak.
Madde 5-9: Birime ait olan tașınır mallardan; ekonomik ömrünü tamamlamıș veya
tamamlamadığı halde teknik ve fiziki nedenlerle kullanılmasında yarar görülmeyen ve hizmet dıșı
bırakılması gerekenlerin hurdaya ayırma çalıșmalarını yapmak. Hurdaya ayrılan malzemelerin Belediye tarafından belirlenmiș olan birime teslimini sağlamak.
Madde 5-10: Birimin etkinlik ve faaliyetlerini duyurmak için pankart ve afiș hazırlatmak,
hazırlanmıș olan afișleri ve pankartları uygun görülen yerlere astırmak.
Madde 5-11: Birimin görev alanına giren konularda; müdürlük personelinin bilgi ve görgüsünün geliștirilmesi için gerekli her türlü araștırma, geliștirme, gezi ve inceleme faaliyetinde bulunmak. Gerektiğinde bu faaliyetlere; belediye meclis üyelerinin, müdürlük uygulamalarına destek olabilecek diğer birim personellerinin, ișbirliği yapılan kurum ve kurulușların temsilcilerinin katılımlarını sağlamak ve faaliyetlerle ilgili giderleri müdürlük bütçesinden karșılamak.
Madde 5-12: İșçi çalıștırılarak yapılan bütün ișlerde; 4857 sayılı İș Kanunu, İș Sağlığı ve Güvenliği
Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde hareket etmek.
Madde 5-13: Birimin uygulamalarından kaynaklanan her türlü anlașmazlık ve dava süreçlerin
takip etmek. Dava süreçleriyle ilgili olarak Belediye Bașkanına ve bağlı bulunulan Bașkan Yardımcısı’na gerekli bilgi akıșını zamanında ve doğru bir șekilde yapmak.
Madde 5-14: Gerektiğinde Belediyenin diğer birimleriyle, resmi kurum ve kurulușlarla, ilgili meslek odalarıyla, ihale sürecindeki ilgililerle yazıșmalar yapmak. Bașkan yada ilgili Bașkan Yardımcısının bilgisi ve onayıyla, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde, istisnalar dıșındaki bilgi ve belgeleri bașvuru sahibinin bilgisine sunmak. Birime gelen yazı ve dilekçeleri süresi içerisinde cevaplamak.
Madde 5-15:4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında; müdürlüğün ihtiyacı olan her türlü mal
alımı, hizmet alımı ile yapım ișlerini ihale yolu ile gerçekleștirmek, kontrollüğünü yapmak,hak edișlerini düzenlemek, kabullerini yaparak sonuçlandırmak.
Madde 5-16: Belediyenin kollektif çalıșma gerektiren ișlerinde; ilgili birimlerle bilgi ve belge
paylașımında bulunmak.
Madde 5-17:Birime yapılan ișlemlerin kayıtlarının tutulmasını sağlamak. Gerektiğinde bunların arșivlenmesini, korunmasını ve muhafazasını sağlamak. Yapılan ișlemlerin tüm dokümanlarını;Sayıștay denetimi, Bakanlık denetimi, Belediye Meclisi denetimi, Bașkanlık denetimivle gerektiğinde idari yada adli incelemeler için düzenli bir șekilde hazır bulundurmak.
Madde 5-18: İlgili mevzuat ve benimsenen ilkeler çerçevesinde; geleceğe ilișkin misyon ve vizyon
olușturmak, stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler saptamak, performans ölçümü ile süreç izleme
ve değerlendirmesini yapmak, birime ait tüm alt birimlerin ve gerektiğinde diğer birimlerin de
katılımlarıyla müdürlüğün Stratejik Planını ve Bütçe Taslağını hazırlamak.
Madde 5-19:Stratejik Plan ve Performans Programına uygun faaliyette bulunmak. Kuruluș Brifingini hazırlamak. Yıllık Faaliyet Raporunun hazırlanmasıyla ilgili her türlü istatistiki veri ve kayıtları, süresi içerisinde Belediyenin ilgili birimine göndermek.
Madde 5-20:Belediyenin Strateji birimlerince hazırlanan Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum
Eylem Planındaki sorumlulukların yerine getirilmesi için gerekli çalıșmaları yapmak. Bu kapsamda;
a) İhtiyaç halinde yönetmelikler üzerinde gerekli düzenleyici ișlem tasarılarını hazırlamak ve
Belediye Meclisinde görüșülmek üzere Bașkanlık makamına sunmak,
b) Organizasyon șemaları olușturmak ve bu șemaya uygun idari yapılanmayı tesis etmek,
c) Müdürlük ile müdürlüğün tüm alt birimlerinin görev tanımlarını hazırlamak ve ilgili birimlere ve
personele tebliğ edilmesini sağlamak,
d) Birimin görev alanına giren ișlerle ilgili uygulama prosedürlerini hazırlamak ve bu prosedürleri uygulamak,
e) Düzeltici ve önleyici faaliyet yazılımlarını yapmak ve ilgili birimlere ve personele tebliğ edilmesini sağlamak,
f) Uygulama prosedürüne uygun İș Akıș Șemalarını hazırlamak,
g) Uygulamada kullanılacak olan standart formları yada dokümanları hazırlamak ve bu form ve dokümanları kullanmak,
h) Hizmet standartlarını olușturarak hizmet alan özel ve tüzel kișilere duyurmak ve mevzuatında belirlenmiș üst kurumlara bildirmek,
i) Gerekli envanter çalıșmalarını yaparak müdürlüğün hassas görevlerini belirlemek ve hassas görevlerin gereklerini yerine getirmek,
j) Makine ve teçhizatların kullanım talimatlarını, kazalara ve yangına karșı iș güvenliği talimatlarını, hizmet talimatları ile muayene ve kontrol talimatlarını hazırlamak ve afișlerini ilgili yer ve mekanlara asmak,
k) Birimin ișleriyle ilgili olarak hizmet alan vatandașın doğru bilgiyle yönlendirildiği ve afiș yada el kitapçığı șeklindeki rehber çalıșmaları yaparak hizmet alan tüm kesimlere duyurmak ve ulaștırılmasını sağlamak.
Madde 5-21: Birimler arasında kollektif çalıșma gerektiren konularda; yönerge tasarısı hazırlamak ve Bașkanlık Makamına sunmak.
Madde 5-22:Hizmet kalitesini artırmak ve personelin kurumsal aidiyet duygusunu geliștirmek için; Belediye mevzuatı, arșivleme ve doküman yönetimi, teknolojiyi kullanma, takım çalıșması, üretkenlik, verimlilik, etik kurallar v.b. gibi hizmet içi eğitim çalıșması yapmak veya yaptırmak.
Madde 5-23: Birimin Çalıșma İlkeleri olarak ifade edilmiș olan hususların gereklerini yerine getirmek.
Madde 5-24: Birimin görev ve faaliyet alanlarıyla ilgili olarak yürürlüğe giren Kanunlar ile Bakanlıklarca yayınlanan yönetmelik, tebliğ ve genelgelere uygun hareket etmek ve gereklerini yerine getirmek.
Madde 5-25: Bașkanlık Makamının ONAY yada OLUR’unun gerektiği konularda; ilgili ișlem dosyasını hazırlamak ve süresi içerisinde Bașkanlık Makamına sunmak.
Madde 5-26: Bașkanlıkça yayınlanan Genelgelere, Yönergelere, yazılı ve sözlü talimatlara uygun hareket etmek ve gereklerini yerine getirmek. Çalıșma alanına giren ve Bașkanlık makamınca verilen diğer görevleri mevzuata uygun olarak ifa etmek.
Madde 5-27: Birimin görevleriyle ilgili her türlü faaliyetin giderlerini Birimin bütçesinden
karșılamak.
Madde 5-28: Kıymetli evrakları, Ruhsatları ve Yapı Kullanma İzin Belgelerini Birim adına onaylamak ve üst onay için Bașkanlık Makamına sunmak.
Madde 5-29:Bașkanlık Makamına, Belediyenin karar organlarına, Belediyenin diğer birimlerine,Birimlerin alt birimlerine ve personeline, kamu kurum ve kurulușlarına, meslek kurulușlarına ve gerektiğinde gerçek ve tüzel kișilere karșı șahsen yada evrak üzerindeki imzasıyla Birimi temsil etmek.
Madde 5-30:Temsil ettiği Birimin görev alanına giren tüm iș ve ișlemlerin; ilgili mevzuatına ve yönetmelikte belirlenen ilkelere uygun olarak yürütülmesini sağlamak.
Madde 5-31: Personeli, ekipmanı ve müdürlüğün sahip olduğu bilgi ve kaynakları; etkili, verimli ve ekonomik bir șekilde sevk ve idare etmek.
Madde 5-32:Alt birimler arasında koordinasyonu ve çalıșma huzurunu sağlamak.
Madde 5-33:Gerekli denetimleri yapmak/yaptırmak.
Madde 5-34: 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu çerçevesinde;
a) Birimin stratejik planlarını, performans programlarını, bütçe taslağını ve faaliyet raporlarını hazırlatmak.
b) Bütçe ödeneklerinin amacına uygun olarak usulünce kullanılmasını sağlamak.
c) Yıl içerisinde giderlerin izlemesini yaparak, bütçe hedeflerinin gerçekleșmesini sağlamaya çalıșmak.
d) Harcama yetkilisi olarak harcama talimatı vermek ve giderin gerçekleștirilmesini sağlamak.
e) Birim uygulamalarıyla ilgili harç ve ücretlerinin belirlenmesi konusunda gerekli yasal süreci takip etmek, ișlem süreçlerinde harç ve ücretlerin tahakkuk ve tahsilatının yapılıp yapılmadığını kontrol etmek.
f) Tașınır mal edinilmesi ile ilgili kayıt ve kontrol ișlemlerinin usulüne uygun olarak yapılmasını sağlamak. Tașınır malların muhafazasını, korunmasını, verimli ve ekonomik olarak kullanılmasını sağlayacak bir tașınır mal yönetimini tesis etmek.
Madde 5-35:İhale yetkilisi olarak; yapılacak ihaleler için gerçekleștirme görevlileri ile komisyon üyelerini belirlemek ve görevlendirmek. İhale sürecini mevzuatına uygun olarak takip edip sonuçlandırmak.
Madde 5-36: Kamu İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı çerçevesinde ;
a) Hizmet standartlarının olușturulmasını temin ederek, hizmet alan gerçek ve tüzel kișilere duyurulmasını ve mevzuatında belirlenmiș üst kurumlara bildirmesini sağlamak.
b) Birimin organizasyon șemalarını olușturmak ve Bașkanlık Makamına onaya sunmak. Onaylandığı taktirde bu șemaya uygun idari yapılanmayı tesis etmek,
c) Alt birimlerin ve birim sorumlularının görev tanımlarını yaptırmak, ilgililerine tebliğ etmek ve görev tanımlarına uygun hareket edilip edilmediğini denetlemek.
d) Müdürlük birimlerinin Uygulama Prosedürlerini, İș Akıș Șemalarını ve bu süreçte kullanılacak standart form ve dokümanları hazırlatmak ve personelin bu prosedürlere uyarak iș ve hizmet üretmesini temin etmek.
e) Gerekli envanter çalıșmalarını yaptırarak, Birimin hassas görevlerini belirlemek ve hassas görevlerin gereklerinin yerine getirilmesini sağlamak.
f) Birime ait makine ve teçhizatların kullanım talimatlarını, kazalara ve yangına karșı iș güvenliği talimatlarını, hizmet talimatları ile muayene ve kontrol talimatlarını hazırlatmak ve afișlerinin gerekli yerlere asılmasını temin etmek.
g) Birimin ișleriyle ilgili olarak; hizmet alan vatandașın doğru bilgiyle yönlendirildiği ve afiș yada el kitapçığı șeklindeki rehber çalıșmalarını yaptırarak hizmet alan tüm kesimlere duyurulmasını ve ulaștırılmasını sağlamak.
Madde 5-37: Birimin görev alanına giren konularla ilgili; kanunları, kararnameleri, yönetmelikleri, genelgeleri, tebliğleri, yargı kararlarını, meclis kararlarını ve ilgili diğer meslek kurulușlarının mevzuatını ve yayınlarını takip etmek, bu konularda birim personelinin bilgilenmesini ve eğitilmesini sağlamak.
Madde 5-38: Birimin görev alanına giren iș ve ișlemlerin etkin, verimli ve ilkelere uygun yürütülebilmesi için; müdürlüğün görevlerini deruhte edebilecek meslek gruplarından ve idari personelden yeteri kadar istihdam edilmesini sağlayacak girișim ve çalıșmaları yapmak.
Madde 5-39:Memur ve ișçi personelin sevk ve idaresiyle ilgili olarak;
a) Birim personeli arasında görev bölümü yapmak.
b) Çalıșma koșullarını iyileș
c) Personelin izin planını yapmak.
d) İzin, fazla mesai ve arazi tazminatı gibi tüm özlük ișlemlerine yönelik çalıșmaların düzenli olarak yapılmasını sağlamak.
e) Hastalık, rapor, doğum, ölüm gibi nedenlerle görevinden ayrılan personelin yerine bir bașkasını görevlendirmek.
f) Hizmetlerin aksamaması için gerekli önlemleri almak.
Madde 5-40: Disiplin amiri sıfatıyla; ilgili kanun ve yönetmelikler çerçevesinde hareket etmek.
Madde 5-41: Birimin görev alanına giren konularla ilgili olarak; gerektiğinde ilgili ve yetkili mercilere birimin Görüșünü hazırlayıp sunmak.
Madde 5-42: Bașkanlık Makamının ONAY yada OLUR’unun gerektiği konularda; ilgili ișlem dosyasının hazırlanmasını ve süresi içerisinde Bașkanlık Makamına sunulmasını sağlamak.
Madde 5-43: İhtiyaç duyulduğunda birim uygulamalarıyla ilgili toplanan Meclis İhtisas Komisyonlarına, birimi temsilen uzman personel görevlendirmek.
Madde 5-44: Mevzuatın öngördüğü; Encümen toplantısı, kurul ve komisyon toplantılarına katılmak.
Madde 5-45:Birimin uygulamalarıyla ilgili olarak Belediye Meclis Kararı yada Encümen Kararı gerektiği durumlarda; Belediyenin karar organlarına havale edilmek üzere gerekçeli müzekkere hazırlayarak Bașkanlık Makamına sunmak.
Madde 5-46:Bașkanlıkça yayınlanan Genelgelere, Yönergelere, yazılı ve sözlü talimatlara uygun hareket etmek ve gereklerini yerine getirmek.
Madde 5-47: Çalıșma alanına giren ve Bașkanlık makamınca verilen diğer görevleri mevzuata uygun olarak ifa etmek.
İmar ve Șehircilik Birim Amirinin Yetkileri
Madde 6: İmar ve Șehircilik Birimin yetkileri așağıda sıralandığı gibidir.
Madde 6-1: İmar ve Șehircilik Biriminin görev ve sorumluluklarının ifasında;
Birimi;
a) Bașkanlık Makamına, Belediyenin diğer birimlerine, müdürlüğün alt birimlerine ve personeline karșı doğrudan;
b) Belediyenin karar organlarına, kamu kurum ve kurulușlarına, meslek kurulușlarına ve gerektiğinde gerçek ve tüzel kișilere karșı ise Bașkanlık Makamının izni ve onayıyla șahsen yada evrak üzerindeki imzasıyla temsil etmeye,
Madde 6-2: Personeli, ekipmanı ve Birimin sahip olduğu bilgi ve kaynakları sevk ve idare etmeye,
Madde 6-3: Bütçe ödeneklerini kullanmaya ve Harcama Talimatı vermeye,
MADDE 6-4: Alt birimlerindeki personellere yetki devretmeye ve gerektiğinde devrettiği yetkiyi geri almaya,
Madde 6-5:Bașkanlık makamına; yeni alt birimler kurma, alt birimleri ayırma ya da birleștirme, alt birimlerin adlarını ve fonksiyonlarını değiștirme konusunu teklif etmeye.
Madde 6-6: İdari ve teknik konularda talimatlar vermeye, araștırma ve inceleme yapmaya ve yaptırmaya,
Madde 6-7:Performans ölçümü ve istatistiki çalıșma yapmaya ve yaptırmaya,
Madde 6-8: İș ve ișlemleri kontrol etmeye ve denetlemeye, iș ve ișlemlerle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi istemeye,
Madde 6-9: Çalıșma gurupları olușturmaya, görevlendirmeler yapmaya,
Madde 6-10:İhaleler için;
a) Gerçekleștirme görevlilerini belirlemeye ve görevlendirmeye,
b) Üst yönetimce belirlenen üyeler arasından belirli sayıda komisyon üyesi belirlemeye,
c) Birim personeli arasından yeteri kadar komisyon üyesini belirlemeye ve görevlendirmeye,
Madde6 -11: Tașınır mal kayıt ve kontrol yetkililerini belirlemeye ve görevlendirmeye,
Madde 6-12: Görevlerini yerine getirmeyen ve talimatlara uymayan personel hakkında disiplin sürecini bașlatmaya,
Madde 6-13:Toplantı düzenlemeye ve toplantıyı yönetmeye,
Madde 6-14: Bütçe Kanununda belirtilen sınırlarda olmak kaydıyla; gerekli durumlarda üst yönetici onayıyla personele fazla mesai yaptırmaya,
Madde 6-15, : Kıymetli evrakları, Ruhsatları ve Yapı Kullanma İzin Belgelerini Birim adına onaylamak.
Madde 6-16: İșlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğu önlemek için yasal her türlü tedbiri almaya, yetkilidirler.
İmar ve Șehircilik Birim Amirinin Sorumlulukları
Madde 7:İmar ve Șehircilik Birim Amirinin sorumlulukları, așağıda sıralandığı gibidir.
Madde 7-1:İmar ve Șehircilik Birim Amiri, Birim Amirinin görev alanlarına giren konulardaki iș ve
ișlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygun olarak yürütülmesinde;
a) Belediye Bașkanına ve bağlı bulunduğu Bașkan Yardımcısına,
b) Bașkanın bilgisi dahilinde Belediye Meclisinin ilgili ihtisas komisyonlarına,
c) Gerektiğinde Belediye Encümenine,
d) Kollektif çalıșma gerektiren konularda; çalıșmanın öznesi durumundaki birim müdürlüklerine veya birim sorumlularına yada kurullara, karșı sorumludurlar.
Madde 7-2:Birim Amirinin görev alanlarına giren konulardaki iș ve ișlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygunluğunun denetlenmesi sürecinde, Bașkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla;
a) Sayıștay’a,
b) İlgili Bakanlıkların denetim organlarına,
c) Belediye Meclisinin Denetim Komisyonuna,
d) İç Denetim organlarına, gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaștırmakla sorumludurlar.
Madde 7-3:Birim Amiri, Bașkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla; Adli yada idari inceleme ve sorușturma așamasında, adli yada idari inceleme ve sorușturmayı yürüten organlara gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaștırmakla sorumludurlar.
İmar ve Șehircilik Biriminin Uygulama Usul ve Esasları
Madde 8:İmar ve Șehircilik Birimi; bu yönetmelikteki ilkeler çerçevesinde olmak kaydıyla, biriminin görev alanına giren iș ve ișlemleri așağıda belirtilen mevzuat hükümlerine uygun olarak yerine getirir.
a) 3194 sayılı İmar Kanunu,
b) 4708 sayılı Yapı Denetimi Hakkındaki Kanun,
c) 5216 sayılı Büyükșehir Belediyesi Kanunu,
d) 5393 sayılı Belediye Kanunu,
e) 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu,
f) 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu,
g) 4735 sayılı Kamu İhale Sözleșmeleri Kanunu,
h) 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu,
i) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu,
j) 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu,
k) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu,
l) 4857 sayılı İș Kanunu,
m) 6331 sayılı İș Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
n) 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüștürülmesi Hakkındaki Kanun,